tiistai 13. tammikuuta 2015

Keittiön hyllyn pikafiksaus

Keittiön sisustuksen kanssa on vielä jonkin verran tekemistä. Meidän minikeittiössä oli muuttohetkellä koivun sävyiset kaapin ovet ja asfaltin värinen muovimatto. Mä en jostain syystä yhtään pidä puun sävyistä keittiön kaapistoissa, joten lähes ensimmäinen asia, minkä tein jo heti muuttopäivänä, oli kaapin ovien poistaminen. Suunnitelmissa on myös laittaa uusi muovimatto nykyisen päälle. Meillä on niin pieni keittiö, ettei se oli suurikaan kustannus ja tällainen ratkaisu toimi vanhassa kodissa todella mainiosti. 

hyllypaperikeittiön astiahylly

Tällaisen pikafiksauksen sain aikaan viikonloppuna, kiinnittämällä kaunista paperia kaapin taustalevyyn. Tähän tarkoitukseen sopii mikä tahansa vähän jämäkämpi paperi, lahjapaperi tai tapetti. Miksei kangaskin. 

Olin ihastunut tuohon paperiin jo jonkin aikaa sitten. Sitä oli myynnissä yhdessä lahjatavaraliikkeessä, jonka ohi kuljin usein. Ostin ensin yhden arkin paperia, tietämättä mihin sitä tulisin käyttämään. Pian ostin toisenkin ja lopulta kolmannen, joka valitettavasti osoittautui viimeiseksi kappaleeksi. Paperiarkit ei ihan riittäneet koko taustan päällystämiseen, joten hommasin ylähyllyille eri kuvioisen, mutta saman sävyisen paperin. Nyt astiasuosikit saivat arvoisensa paikan. 

vanha arabia, Koloni, emaliastiat


1 kommentti:

  1. Mä vihaan mun keittiössä pyökin väriä ja osan ovista olen maalannut, mutta lasiovissa pyökki karmit edelleen. Uskaltaisikohan sitä itsekin poistaa ovet noista kaapeista?

    VastaaPoista